បុញ្ញកិរិយាវត្ថុ គឺវត្ថុជាមូលដ្ឋាននៃទង្វើបុណ្យ
១. ទានម័យ = បុណ្យសំរេចដោយអំណោយទាន
២. សីលម័យ = បុណ្យសំរេចដោយការរក្សាសីល
៣. ភាវនាម័យ = បុណ្យសំរេចដោយការអប់រំចិត្ត
៤. អបចាយនម័យ = បុណ្យសំរេចដោយការប្រព្រឹត្តិទន់ភ្លន់
៥. វៃយាវចម័យ = បុណ្យសំរេចដោយការខ្នះខ្នែងក្នុងអំពើគាប់
៦. បត្តិទានម័យ = បុណ្យសំរេចដោយអំណោយចំណែកបុណ្យ
៧. បត្តានុមោទនាម័យ
= បុណ្យសំរេចដោយការអនុមោទនាចំណែកបុណ្យ
៨. កម្មស្យវនម័យ =
បុណ្យសំរេចដោយការស្តាប់ធម៌
៩. ធម្មទេសនាម័យ =
បុណ្យសំរេចដោយការសំដែងធម៌
១០. ទិដ្ឋុជុកម្ម
= ការតំរង់យោបល់យល់ឃើញ។
...........................................................................................................................................................................................
ប្រភពអត្ថបទៈ ប្រជុំវប្បធម៌ទូទៅ
អ្នកនិពន្ឋៈ ឡុច ផ្លែង
បោះពុម្ពដោយៈ វិទ្យាស្ថានជាតិខេមរយានកម្ម
ភ្នំពេញៈ ១៩៧៣
No comments:
Post a Comment